المتابعون

الجمعة، 26 ديسمبر، 2014

التراث البغدادي على أغطية الهواتف الذكية! Iraqi Artist Reflects Baghdadi Heritage on Her Mobile Cover Designs

سارة العلي: فنانة نحت سيراميك .عراقيه .اعشق التراث العراقي والشرقي.



بوحي من التراث البغدادي والثقافة العراقية الغنية بالتفاصيل المليئة بالحياة! هكذا تخرج تصاميم الفنانة سارة العلي التي تصنع من إرث ثقافة الماضي أغطية مميزة لأجهزة الهواتف الذكية الحديثة! واستطاعت أن تكون محط اهتمام الإعلام العراقي و ايضاً في الشرق الأوسط بشكل عام.

تجمع تصاميمها العديد من العناصر الأصيلة في التراث البغدادي والثقافة العربية من العباءة العربية المطرزة إلى ابريق القهوة النحاسي والعديد من التفاصيل المليئة بالحياة والملفتة للنظر.

هذه التصاميم مصنوعة يدوياً بالكامل، حيث تعمل سارة العلي بجهد على كل مجموعة لتضفي شيئاً مميزاً لكل قطعة منها، هذا الشغف ساعدها لتحقق النجاح وتستطيع أن تبيع كل مجموعاتها منذ أن بدأت عملها ولتتم دعوتها لحضور مهرجان الدوحة العالمي والذي أقيم بين ١٨ و ٢٠ من ديسمبر.
للمزيد من المعلومات يمكنكم زيارة صفحة سارة العلي على الفيس بوك من هنا


Inspired by the rich Baghdadi culture, Iraqi artist Sarah Al Ali makes the most authentic mobile covers out there. With her unique work, she earned the attention of various Iraqi and Middle Eastern social media channels. Her designs combine multiple elements from old Baghdadi life including the Abaya, the old Arabic coffee jug and many more into one piece that is colorful and eye-catching.

Sarah’s covers are fully handmade and she works hard with every collection to outdo herself and add something unique to each piece. That dedication helped her sell out on almost every collection she did since she started her business and got her invited to present her work at Run The World Festival in Doha, which took place December 18 – 20.

For more information: Follow Sarah on her official Facebook page here.

source: www.barakabits.com/2014/12/iraqi-artist-reflects-baghdadi-heritage-mobile-covers-designs

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers