التخطي إلى المحتوى الرئيسي

ITB Berlin 2014: the meeting place for bloggers from around the world

Companies and international travel bloggers meet at the second ITB Berlin Bloggers Speed Dating event – lectures and workshops on working with bloggers – first ITB Berlin YouTube Film Award offers prize money worth 1,000 euros for the most creative entry

Berlin, 31 January 2014 – Bloggers have become an established part of the tourism industry. More and more companies are exploiting the wide-ranging impact of travel blogs in order to target customers. From 5 to 8 March 2014 ITB Berlin will be hosting numerous events where trade visitors, exhibitors and international travel bloggers can meet. On the Saturday of the show, as part of a stage event at the eTravel World, travel bloggers will be offering an insight into their work. The workshops, discussion rounds and lectures taking place at the eTravel World and the ITB Berlin Convention will provide networking opportunities for exhibitors and bloggers. ITB Berlin expects that some 300 bloggers from 15 countries will attend the event, an increase of around one-third compared to last year.

ITB Berlin Bloggers Speed Dating event
This year's ITB Bloggers Speed Dating event will be taking place for the second time. For exhibitors and bloggers admission to this event on 6 and 7 March is free of charge. The ITB Bloggers Speed Dating event will not only provide hotels and tourism destinations such as Australia, Finland, Florida, Kenya, Jordan and Portugal with a platform for meeting travel bloggers from around the world, but a number of federal States such as Lower Saxony and Thuringia as well. The aim is to show exhibitors new possibilities for marketing their products and services.

Focus on working with bloggers
At ITB Berlin this year's supporting programme of events will feature around 40 events organised by and involving bloggers. Corporate social media managers often face many challenges when working with bloggers. Thus, the German National Tourism Board has organised a workshop that will illustrate the opportunities and risks involved in working together and will highlight options for generating content and traffic.

Managers at hotels and destination tasked with evaluating their internet ratings can find out more at the workshop organised by Claudia Gunkel, a social media analyst and consultant. Rating portals have long established their place in the tourism industry. The importance of blogs, forums and communities is growing all the time. Claudia Gunkel will be showing tourism experts how to monitor social media traffic, with a focus on the latest monitoring and evaluation methods in this field. Workshops on video blogs and storytelling as well as numerous discussions with travel blogger associations will round off the programme of events. More details on the programme and highlights can be found at www.itb-berlin.de/blogger.

Networking with bloggers
As the world's leading travel trade show, ITB Berlin also offers bloggers a wide range of opportunities to meet and exchange views. On Friday, 7 March 2014, at 6 p.m. in Hall 17, Ms. Berry, a blogger with Tirol Werbung, will be organising a large bloggers' meeting for German speakers at ITB Berlin. Details of all the main events for bloggers can be found using the event search function at: www.itb-berlin.de/en/Events/

Once again Travel Massive, an international event, will be taking place at this year's ITB, and will be hosted by GoEuro and ExploRussia. More details will be available soon at www.travelmassive.com and at Facebook.

ITB Berlin is cooperating with leading bloggers' organisations: the Professional Travel Bloggers Association (PTBA), Reiseblogger-Kollektiv, Traveldudes and the platform for German-speaking travel bloggers (PDRB).

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

خدمة إشعارات من #كي_كارد Qi عبر الرسائل النصية SMS

حاير نزل الراتب لو بعد؟




هسه تكَدر تشترك بخدمة الرسائل النصية الي راح ترسلك رسالة في لحظة دفع الراتب على البطاقة او عند سحبك للراتب.
حيث أعلنت شركة كي كارد اليوم عن تقديمها خدمة جديدة لعملائها وأصبح بإمكان المتقاعدين والموظفين من مستخدمي بطاقة كي كارد تلقي إشعار عند اعلان دفع الرواتب عن طريق خدمة الرسائل النصية القصيرة (SMS) على الهاتف المحمول دون حاجة للاتصال بالانترنت، علماً ان هذه الخدمة مجانية، ويمكنك الإشتراك بها عن طريق الإتصال بمركز خدمة زبائن كي كارد من جميع الخطوط على الرقم "422"

ملاحظات من كي كارد:
١- الخدمة فعالة للمتقاعدين والموظفين حصراً.
٢- الخدمة متاحة حالياً لمشتركي خط زين فقط وقريبا ستكون متاحة لجميع الشبكات.
٣- توجد طريقة ثانية لتفعيل الخدمة عن طريق ارسال رقم البطاقة الذكية والاسم الرباعي واللقب واسم الام الثلاثي ورقم هوية الاحوال المدنية واسم الجهة المانحة ورقم الهاتف والمواليد (يوم/شهر/سنة) برسالة خاصة الى صفحة كي كارد الرسمية على فيسبوك.
٤- يمكنك الاتصال على الرقم 442 خلال ساعات الدوام الرسمي.

كُلشي أول متجر عراقي يجمع بين التسوق الالكتروني والدفع النقدي عند الاستلام

تعتمد اكثر مواقع التسوق الالكتروني على بطاقات الدفع الالكتروني, ويعاني العراقيين من عدم الثقة في التعاملات المالية عبر الانترنت, وهنا جاء دور موقع (كُلشي) ليكون أول متجر على الانترنت للأجهزة الالكترونية والهواتف النقالة في العراق, يقدم العديد من الخدمات للزبائن منها:
١- التوصيل المنزلي.
٢- الدفع النقدي عند الاستلام.
٣- خدمات الصيانة مع ضمان لمدة سنة.

صفحات الفيسبوك العراقية تفيض بالجنس Facebook sex trade thrives in Iraq

أم ..... ورفيقاتها.. محّركات الـ«سكس» في العراق
عمر الجفّال - جريدة السفير 10/12/2013
صفحات الـ«فايسبوك» العراقية تفيض بالجنس. صفحات لنساء «قوادات» ظهرن فجأة وبتن ينافسن أكثر السياسيين شعبيّة، وأكثر رجال الدين تأثيراً.. على الـ«لايكات».
منذ شهر آب الماضي، حصلت صفحة «أم ....» على أكثر من 71 ألف معجب. لم تقم بأي إعلان مموّل على الموقع. تجمّع الشباب حول الصفحة كالنمل حينما يعثر على قطعة سكّر. وأم .... ، بطبيعة الحال، سكّر مفقود في العراق. الجنس حرام، والعلاقات بين الشبّان والشابات تكاد تكون معدومة. وهذا يعني أن الحرمان يتسع، والسكّر يبور في المنازل، والنمل لا يقضم نفسه ما دامت أم .... وأخواتها تقدّم وجباتهن على صحون المجتمع الالكتروني الفاخرة.