المتابعون

الأربعاء، 28 سبتمبر، 2011

مدونة عين طالب الجامعة الامريكية في السليمانية أول تجربة ناجحة في العراق وطلاب الجامعة الامريكية في افغانستان يطلبون مساعدة Student eye AUIS the first test in Iraq and AUAF ask help

عين الطالب Student Eye

في تجربة هي الأولى من نوعها في العراق أنشأ طلاب عراقيون في الجامعة الامريكية في السليمانية مدونة اطلقوا عليها "عين الطالب" وهي الوسيلة الاعلامية الاولى والوحيدة في الجامعة الامريكية في السليمانية.
ويبدو ان الفكرة لفتت انتباه طلاب بقية الجامعات الامريكية في كل دول العالم وطلاب الجامعة الامريكية في افغانستان خصوصاً الذين اعجبتهم الفكرة كثيراً وأحبوا ان يشاركوا زملائهم في السليمانية للاستفادة من خبراتهم في هذا المجال وطلبوا من القائمين على مدونة عين الطالب ارشادهم وتوجيههم لتجاوز مشاكلهم التي وجدوها مشتركة بين الجامعتين في العراق وافغانستان.
لذلك قرر المدونون الطلاب في الجامعة الامريكية في السليمانية مساعدة وتقديم كل ما يمكن تقديمه لزملائهم في افغانستان لتهيئة اجواء دراسية أكثر فائدة.
* يذكر ان الطالب دانا الجاف هو مؤسس المدونة ومعه زملائه بهمان وكاروان وآخرون وهم أعضاء حالياً في الشبكة العراقية للاعلام المجتمعي INSM التي تأسست في مؤتمر اقيم على قاعة الجامعة الامريكية في السليمانية.
iraqi network for social media INSM
THE FIRST AND ONLY INDEPENDENT MEDIA AT THE AMERICAN UNIVERSITY OF IRAQ-SULAIMANI

AUAF Students Ask Student Eye for Help


A group of American University of Afghanistan students asks Student Eye for help. This comes after student Eye published a post of new dorm fees set by American University of Sulaimani.  In their post for Student Eye team, AUAF students wrote, ‘we (as the student at AUAF) have many difficulties in common.” 
They continue on explaining their situation in Afghanistan and the problems they face in their university. High dorm and tuition fees seem to be among their concerns. Meanwhile, for addressing their difficulties, AUAF students have decided to follow Student Eye model.

The reason of encouraging Student Eye by AUAF students “is to get some help and advice from you guys regarding how we can operate in a way to get most out of our movement.”
Student Eye team in return, have decided to give AUAF students all that can be presented for the sake of establishing a more fertile educational environment.
مدونة عين الطالب Student Eye



* ولمعلومات أكثر عن مدونة عين الطالب والجامعة الامريكية في السليمانية فإن مدونة غار عشتار تحوي ملف كبير نشر جزء منه في جريدة العراق اليوم المطبوعة والملف هنا:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers